Tuesday 29 May 2012

cinta tak bererti


Bab 1

Ah,, berdebarnya hatiku, al-maklumlah hari ini merupakan hari pertama aku menginjak ke alam remaja,

Cepatnya masa itu berlalu, pejam celik, pejam celik umurku sudah menjangkau usia 13 tahun..

Orang kata alam remaja ini penuh dengan cabaran dan dugaan entah betul atau tidak aku sendiri pun tak pasti..

Tapi bagi aku walaupun onak dan duri datang melanda akan ku redah, itulah aku Qaisha Kirana..

Huh , hari pertama masuk sekolah, bagiku satu pengalaman yang baru kerana pelajar form 1 akan ada minggu orientasi ataupun minggu suai kenal. Pada pandangan aku ketika pertama kali menjejakkan kaki ke sekolah menengah seri cemerlang, not bad.. hehehe, but senior- senior Nampak garang je macam singa.. hehe (jahat jugak aku rupanya)..

Selesai minggu orientasi aku bersama pelajar yang lain melawat kawasan persekitaran sekolah.. fuyoo cantik jugak sekolah  ini ye , desis hatiku.

Kali pertama aku masuk dalam kelas 1 gemilang, memang aku terkejut kerana tak disangka – sangka aku akan bertemu kembali dengan kawan-kawanku ketika di sekolah rendah.. paling mengejutkan aku adalah dengan kehadiran seorang lelaki yang aku sayangi iaitu Haziq Amran, aku  tak sangka dia pun sekolah yang sama dengan aku.. urh sungguh aku terkejut..

Hai bagus jugak dia sekolah sama dengan aku nanti bolehlah aku lepaskaan rindu.. amboi gatal beno ye aku ni, baru je form 1 dah pandai cintan-cintan ni.. hehe..







Qaisya, kau gaduh ke dengan haziq?? Tanya Amira..

Ish ape yang kau merepek ni mira, manalah aku ada gaduh dengan haziq, aku Cuma tak bertegur sapa je..

Yelah aku taulah tapikan dulukan kau rapat dengan dia, kenapa sekarang tak?

Kau ni kan mira banyak songgehlah, macam wartawanlah pulak Tanya aku banyak soalan pulak. Aku sebenarnya seganlah dengan dia kita kan dah remaja, mane boleh macam dulu,, kita kenalah jaga batas pergaulan kita dengan bukan muhrim.. anda faham?? Ada apa2 soalan lagi cik amira nak Tanya…

Hahaha.. tak ada ape2 dah ustazah , jom kita ke kantin..

Usai loceng berbunyi semua pelajar sudah berada dalam kelas, hari ini merupakan  sesi kenal suai. Ni yang  aku paling x suke.. huhu..

Sorang-sorang bangun memperkenalkan nama masing-masing. Tibanya giliran haziq amran, jantungku sedikit berdebar , apakah aku masih cintakannya?

Haziq amran berdiri dengan gentleman dan memperkenalkan dirinya,,

Hi, saya Muhammad haziq amran bin mohd fadil. Apabila tibanya giliran aku

Aku bangun memperkenalkan nama dengan perasaan yang berdebar-debar. Sy nur qaisha kirana bt afwaluddin. Selepas aku duduk aku perasaan yang haziq amran sedang merenung ke arahku.. aku mula cuak, eh apasal pulak mamat ni tiba-tiba je tenung muka aku macam nk telan?? Ada yang tak kena ke dengan muka aku.. akhirnya aku biarkn sja renungan si haziq dan aku buat-buat biase.

Hari pertama sesi pembelajaran, biase-biase sja bagiku, Cuma yang paling aku tidak tahan ialah tempat duduk aku bersebelahan pulak dengan si haziq..

Aduiyai ,, mcm ada jodoh je.. hehehe

Aku perasan layanan si haziq tu luar biase je kat aku, tapi aku buat tak endah je.

Yang paling aku tak sangka ialah perubahan drastic perangai haziq kepada budak yang paling nakal dalam kelas.



No comments:

Post a Comment